9 Mayıs 2013 Perşembe

ALI , TYSON`IN KULAĞINA FISILDAR ...


Tarih 2 ekim 1980. WBC ağır siklet kemer maçında Larry Holmes , Muhammad Ali ile karşılaşıyor. Artık kariyerinin sonuna gelmiş olan Ali , müsabaka boyunca neredeyse varlık gösteremeyerek 10 raund boyunca Holmes`un acımasız yumruklarına maruz kalıyor. 10. raundda nihayet hakem kararıyla maç bitiyor ama maçın ardından Ali , gerçekten , belki de ilk defa , çok kötü görünüyor.

Mike Tyson o zaman 14 yaşında ve efsane antrenörü Cus D`Amato ile birlikte maçı izlemek için memleketi Catskill (New York) ile 1 saat mesafede olan Albany adında bir yere gidiyorlar. Maçtan sonra o kadar üzülüyorlar ki dönüş yolunda kimse tek kelime etmiyor. Holmes`un Ali`yi bu hale düşürmesini kabul edemiyorlar.

Ertesi gün Cus D`Amato Muhammad Ali ile telefonda konuşuyor. D`Amato Ali`ye ; "Yanımda birgün ağir siklet şampiyonu olacak genç bir çocuk var. Onunla konuşmanı istiyorum" diyor.

Tyson telefonu eline alıyor ve :

"İleride Holmes`la dövüşeceğim ve onu senin için yeneceğim." diye söz veriyor.

8 sene sonrası . Tarih 22 ocak 1988. Tartışmasız (WBC , WBA , IBF) ağır siklet şampiyonu Mike Tyson ünvanını korumak için Larry Holmes`la karşılaşıyor. Müsabakaya Muhammad Ali`de davetli ve ismi anons edilince iki boksöre de başarılar diliyor. Önce yıllarca beraber antrenman yaptığı Larry Holmes`a giden ve elini sıkan Muhammad Ali , Tyson`ın elini sıkıyor ve kulağına birşeyler fısıldıyor ;

"Sözünü unutma , benim için onu yen !"

http://www.youtube.com/watch?v=EqRxjkhhiBg#t=4m51s



3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Harika bir yazı.Bir anektodta benden olsun.2011 yılında yayınlanan ''Facing Ali'' isimli belgeselde Larry bu maçla ilgili şöyle diyor:Onun Vücuduna vurmaya korkuyordum.Onunla pek çok kez idman yapmıştık.İdman sonrası banyoya gittiğinde kan işerdi.(Foreman'dan aldığı darbeler yüzünden Ali'de böyle bir problem ortaya çıkmıştı)Onu bunu tekrar yaşatmak istemedim.Dövüşten sonra odasına gittim ve ona ''adamım seni seviyorum'' dedim.Oda '' beni seviyorsan neden bu şekilde hırpaladın'' dedi.Ben odadan çıkarken ''geri döneceğim'' diyordu.İzlemek isteyenler için: http://gunlukfilm.com/facing-ali-izle-altyazili.html

    YanıtlaSil
  3. Facing Ali' den :

    George Chuvalo (1956 -1978 )

    George Foreman size vurduğu zaman saatte 70 le giden bir Amerikan tırı çapmış gibi olursunuz ve size Joe Frazier vurduğu zaman saatte 170 le giden bir pontiac çarpmış gibi olursunuz, hissetmesi farklıdır ama ikiside can yakar. İşte Ali zaten bu yüzden büyüktür boksun altın çağı denen cehennem zebanisi gibi boksörlerin olduğu bir dönemden şampiyon olarak çıkmıştır...

    YanıtlaSil